/ بلاگ / جهانگردی / دریاچه نمک بولیوی | معرفی بزرگترین کویر نمک جهان، سالار دو ییونی
جهانگردی

دریاچه نمک بولیوی | معرفی بزرگترین کویر نمک جهان، سالار دو ییونی

دریاچه نمک بولیوی | معرفی بزرگترین کویر نمک جهان، سالار دو ییونی

1 بهمن 1402

.

زمان خواندن 2 دقیقه

WhatsappIconWhatsappIcon

دریاچه نمک بولیوی که به نام سالار دو ییونی «Salar de Uyuni» شناخته می‌شود یکی از شکفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جهان است، جایی که انگار افراد بدون مرز میان زمین و آسمان می‌ایستند. با این مقاله از سفرانه همراه شوید و با بزرگترین کویر نمک جهان آشنا شوید.

 

دریاچه نمک بولیوی

 

سالار دو ییونی چیست؟

سالار دو ییونی یا کویر نمک بولیوی یک جاذبه بی‌نظیر در آمریکای جنوبی است. این کویر نمک بزرگترین کویر نمک جهان به‌شمار می‌رود. یک گستره بسیار وسیع، سفید و ضخیم از جنس نمک به مساحت 10,582 کیلومتر که از فضا نیز قابل تشخیص و مشاهده است.

 

بزرگترین کویر نمک جهان در بولیوی

 

به‌صورت کلی 10 میلیارد تن نمک در این بزرگترین کویر نمک جهان وجود دارد که نقوش چندضلعی و از جنس نمک بسیار شگفت‌انگیز است. جالب است بدانید لایه‌های نمک انباشته شده در مرکز این کویر به عمق 10 متر می‌رسد.

 

سالار دو ییونی

 

لازم به ذکر است که یک گنج مهم و ارزشمند برای مردم این بخش از کره زمین نی وجود دارد؛ زیر این نمکزار 70 درصد ذخایر لیتیوم جهان قرار گرفته است. استخراج این فلز یک صنعت محسوب می‌شود که تأمین‌کننده نیروی باتری خودروها، گوشی‌ها تلفن همراه و بسیاری وسایل مهم دیگر است.

 


مطلب مرتبط: دریاچه صورتی مهارلو + بهترین زمان بازدید و مسیر دسترسی


 

دریاچه نمک بولیوی یا بزرگترین آینه جهان

بزرگترین کویر نمک جهان، سالار دو ییونی، یک سطح تخت و کاملا سفید است، به‌طوریکه اختلاف ارتفاع نقاط مختلف آن به کمتر از یک متر می‌رسد.

 

دریاچه نمک بولیوی

 

نکته جذاب و خیره‌کننده درباره کویر نمک بولیوی، پوشیده شدن سالانه سطح آن با آب است.  این آب از دریاچه‌های مجاور سرریز می‌شود. با این اتفاق دریاچه نمک بولیوی تبدیل به بزرگترین آینه جهان می‌شود و یک تصویر منحصر‌به‌فرد و بی‌همتا تشکیل می‌دهد.

 


مطلب مرتبط: جنگل های آمازون | بزرگترین جنگل بارانی دنیا


 

محل قرارگیری دریاچه نمک بولیوی

دریاچه نمک بولیوی یا سالار دو ییونی در جنوب‌غربی این سرزمین، استان دانیل کامپوس قرار دارد. این جاذبه بی‌نظیر در ارتفاع 3,656 متری از سطح دریا و نزدیک به تاج آند واقع است.

 

سالار دو ییونی، بزرگترین کویر نمک جهان

 

زمان مناسب برای بازدید از دریاچه نمک بولیوی

دو فصل برای بازدید از سالار دو ییونی یا دریاچه نمک بولیوی وجود دارد. فصل بارانی و فصل خشک که هر کدام به نحوی خاص برای گردشگران جذاب هستند. فصل بارانی از ماه دسامبر تا آوریل به‌طول می‌انجامد و در این میان ماه‌های مارس و آپریل بهترین زمان برای مشاهده بزرگترین آینه جهان در دریاچه نمک بولیوی به‌شمار می‌رود.

 

بزرگترین کویر نمک جهان در بولیوی

 

در فصل‌های بارانی برخی نقاط بزرگترین کویر نمک جهان به دلیل سیل قابل دسترسی نیستند. برخی از افراد مایل هستند در زمانی به این نقطه از جهان سفر کنند که بهترین آب و هوای آن را تجربه کنند و به تمام مناظر آن دسترسی داشته باشند برای همین زمان میان ماه‌های ژوئیه و اکتبر را برای سفر به سالار دو ییونی انتخاب می‌کنند.

 

تصویر هوایی سالار دو ییونی

 

جالب است بدانید نخستین هتل نمکی جهان نیز در این نقطه از بولیوی ساخته شده است و یکی از خاص‌ترین هتل‌ها برای اقامت در کنار سالار دو ییونی به‌شمار می‌رود.

 


مطلب مرتبط: ماچو پیچو پرو | یکی از عجایب هفتگانه جدید


 

در این مقاله از سفرانه به بررسی و معرفی دریاچه نمک بولیوی، بزرگترین کویر نمک جهان پرداختیم. یک منظره رویایی که تماشا و تجربه حضور در آن برای بسیاری از جهانگردان و مردم دنیا یک آرزوی مهم است. آیا شما هم مایل هستید به این نقطه از جهان سفر کنید و چرا؟


نظرات شما

برای این پست نظری ثبت نشده

ثبت نظر